Pages

Khamis, 9 Ogos 2012

10 akhir Ramadhan.

Assalammmualaikum ikhwanku,

Subhanallah, cepat sungguh masa berlalu. Bulan Ramadhan hampir meninggalkan kita semua & malam ini telah masuk ke-10 malam terakhir Ramdahan. Kepada yang mengerti, pasti hati merasa hiba & sedih kerna anugerah yang teragong daripada Allah ini akan meninggalkan kita tidak lama lagi :"(

Kesempatan masa yang ada ini, mari kita hayati hadis ini yang saya ambil daripda FB rakan kita.

 

ஜ۞ஜ DOA MALAM LAILATUL QADAR ஜ۞ஜ

Diriwayatkan dari Sayyidah ‘Aisyah Radiyallahu ‘anha, (dia) berkata : “Aku bertanya, Ya Rasulullah , Apa pendapatmu jika aku tahu bila malam Lailatul Qadar (terjadi), apa yang harus aku ucapkan ?”. Beliau menjawab,

أَللّهُمَّ إٍنَّكَ عَفُوُّنٌ , تُحِبُّ الْعَفْوَى فَاعْفُ عَنِّيْ

“Allahumma innaka ‘afuwwun tuhibbul ‘afwa fa’fu ‘annii”.

Ertinya: “Ya Allah, Engkau Maha Pengampun dan mencintai orang yang meminta keampunan, maka ampunilah aku.”


Selamat beribadah.

Wa'salam...

Tiada ulasan: